Varför blir ja aldrig nöjd??

asså varför blir ja aldrig nöjd?? som idag när vi fick tillbaka våra läslogar, ja fick VG och ändå är jag jätte missnöjd! Nog för att ja visste att jag inte skulle få MVG men det är bara då jag känner mig nöjd. Jag vet inte varför men jag ska hela tiden jämföra mig med min stora syster som har MVG i ALLT... nu får ni inte tro att det är mamma och pappa som "pressar " mig för hårt, utan säger att man inte kan vara mer nöjd med sina betyg. Som på examen, ja var ändå gode nöjd, komme inte ihåg va de var jag fick, men det var över 250 nå.. och direkt kommer Ida med sina ännu bättre betyg...



VG om vanligt :(


Kommentarer
Postat av: Amanda

Well, egentligen är väl inte jag den rätta personen att säga att du inte ska ha för höga krav på dig själv, men, det är bara första året. Betyg höjer man inte på en kaffekvart, ett arbete hit eller dit som man inte får MVG på är inte hela världen. Du är duktig som du är, och du har superbra egenskaper som Ida inte har. Dessutom är det dumt att mäta kunskap i betygsform, för alla lär sig på olika sätt och dagens skolssytem tillfredsställer inte det faktat.

Du förstår vad jag menar iallafall.

2009-02-06 @ 12:11:36
URL: http://Herrkantarell.blogspot.com
Postat av: terese

jaa du har ju då alltid bättre än mej så klaga inte :(



saknar dej göllet <3

2009-02-07 @ 17:14:54
URL: http://annikateresecarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0